سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باید در آن جهت تلاش و کار کنیم

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:57 صبح

ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتى که حکومت امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجل‌الله تعالى فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگى امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم. البته، ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم آن گونه بنایى را که اولیاى الهى ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛ اما باید در آن جهت تلاش و کار کنیم.

مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و مى‌دانیم که بزرگترین خصوصیت امام زمان(علیه‌الصّلاةوالسّلام) - که در دعاها و زیارات و روایات آمده است - عدالت مى‌باشد: «یملأ اللَّه به الارض قسطا و عدلا».

رابطه‌ى قلبى و معنوى بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و داراى آثارى است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه مى‌دارد.

دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه‌ی شعبان 27/05/1387


دنیا را از عدل و داد پر مىکند و ظلم را ریشهکن مىسازد

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:56 صبح

خصوصیت مهدى موعود(عجل‌الله‌تعالى‌فرجه‌وارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است که: «یملأالله به‌الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدى موعود است. ... بشر به سمت آن چیزى حرکت مى‌کند که مظهر آن، وجود مقدس مهدى(علیه‌الصلاةوالسلام‌و عجل‌الله‌تعالى‌فرجه‌الشریف) باشد و او کسى است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از عدل و داد پر مى‌کند و ظلم را ریشه‌کن مى‌سازد.

سخنرانى در خجسته سالروز ولادت امام زمان(عج) 22/12/1368


باید زمینه را آماده کنى

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:55 صبح

مسأله‌ى ولادت حضرت مهدى علیه‌الصّلاةوالسّلام‌وعجّل‌اللَّه‌تعالى‌فرجه‌الشّریف، از این جهت هم حائز اهمیت است که مسأله‌ى انتظار و دوران موعود را که در مذهب ما، بلکه در دین مقدّس اسلام ترسیم شده است - دوران موعود آخرالزّمان؛ دوران مهدویت - ما به یاد بیاوریم، روى آن تکیه کنیم و بر روى آن مطالعه و دقّت و بحثهاى مفیدى انجام گیرد. شما باید زمینه را آماده کنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ى آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمى‌شود شروع کرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگى و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مى‌شود

در دیدار با پاسداران 10/12/1368


حقیقت انتظار

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:54 صبح

انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممکن است کسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى است که دشمن مى‌خواهد به وجود بیاورد.

ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛

دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) 25/09/1376


قبل از فرج، آسایش و راحت طلبى و عافیت نیست!

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:53 صبح

قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است.

دیدار با مردم قم 30/11/1370


این، آیندهى قطعى شماست

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:52 صبح

ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.

دیدار ایثارگران 29/05/1376


بزرگترین وظیفه منتظران حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء

ارسال شده توسط در 92/7/22:: 7:47 صبح

افسران - بزرگترین وظیفه‌ی منتظران حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

آنچه در پستهای بالا آمده، گلچینی است از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در مورد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء
به نقل از پایگاه اینترنتی سمت مهدی(عج)


مهدویت و ظهور از دیدگاه رهبر انقلاب

ارسال شده توسط در 92/4/2:: 6:58 عصر
اینوگرافی: مهدویت و ظهور از دیدگاه رهبر انقلاب

برای دانلود با کیفیت اینجا کلیک کنید

 


منتظران با برادری و تبعیت از رهبری نظام را حفظ کنند

ارسال شده توسط در 90/5/1:: 11:30 عصر

رییس مجلس خبرگان رهبری: اگر بخواهیم جزو منتظران باشیم باید با برادری، رفاقت، دوستی، فداکاری، مجاهده و تبعیت از مقام رهبری این نظام را حفظ کنیم.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی تصریح کرد: یکی از معصومین(ع) می‌فرمایند که شیعیان ما سه تکلیف بر دوش دارند که یکی از آنها شناخت امام زمان خود و دیگری عمل به دستورات و قائل بودن قول فصل برای امام است و این یعنی اینکه در اختلافات باید به حرف امام توجه کرد.

وی با بیان اینکه در ذیل بحث اختلاف بحث «مرابطه» مطرح می‌شود، گفت: در زمان گرفتاری‌ها ما باید صبر فرضی و صبر جمعی داشته باشیم تا بدین وسیله به حل مشکلات بپردازیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرابطه با مرکز ولایت و امت همواره لازم است، گفت: کسانی که در مرزها خدمت می‌کنند اخبار را از نقاط مرزی اخذ کرده و به مرکز انتقال می‌دهند تا بر اساس تصمیم مرکز وارد عمل شوند و مومنان نیز باید همینگونه مرابطه داشته باشند و ببینند که رهبری چه می‌گوید و اینکه هر کسی به صرف و مصلحت خود توجه کند، این نظام نمی‌شود، هرچند که تصمیمات اخذ شده از سوی مرکز بر خلاف میل افراد باشد. ادامه مطلب...


بازدید امروز: 10 ، بازدید دیروز: 3 ، کل بازدیدها: 389365
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ