سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتقاد به ولایت فقیه

ارسال شده توسط در 90/4/19:: 6:58 عصر

امروزه انبوهی از عوامل شیطانی برای مبارزه با اسلام و تشیع دست به دست هم داده‌اند.
 
عضو خبرگان رهبری  گفت: مسأله ولایت‌فقیه یکی از مسائل فرهنگی نظری است که شیعه بر اساس اعتقاداتش خود را ملزم به تبعیت از ولایت‌فقیه می‌داند و این با حکومت در دیگر کشورها بسیار متفاوت است؛ چون در دیگر کشورها حداکثر مسئولی با آرای مردم انتخاب شده و مردم از باب وفای به عهد فرامین او را اجرا می‌کنند.


نظر شریعتی درباره «ولایت فقیه» چه بود؟

ارسال شده توسط در 90/3/29:: 10:34 عصر

به گزارش رجانیوز، امیرحسین ثابتی در وبلاگ شخصی خود نوشته است:
.......البته این انتخاب که یک "انتخاب مُقُیّدی است، به این معنی نیست که همه مردم بیایند رای بدهند و هر کس آرایش بیشتر بود، به جانشینی امام منتخب شود و در مسند نیابت امام قرار گیرد، بلکه چون این فرد یک شخصیت اجتماعی است و در عین حال یک شخصیت علمی، بنابراین توده نا آشنا با علم، خود به خود شایستگی انتخاب او را ندارند و عقل حکم می کند کسانی که آگاهی و علم دارند و می دانند که عالم ترین و متخصص ترین و آشنا ترین فرد به این مکتب کیست، یعنی عالِم شناسان به این انتخاب مبادرت ورزند و مردم هم که خود به خود با فضلا و و روحانیان و علمای مذهب خودشان تماس و به آنها اعتماد دارند و از آنها پیروی می کنند، طبعاً رای آنها را برای انتخاب نایب امام می پذیرند و این یک انتخاب طبیعی است، همان طور که درباره متخصصان دیگر این کار را می کنیم، مثلاً من که بیماری قلب دارم و شخصاً هیچ گونه آگاهی طبی ندارم، بزرگ ترین متخصص قلب را خودم انتخاب نمی کنم و معمولاً از دانشجویان پزشکی، اطبا، داروسازان و یا کسانی که آگاهی به این مسایل دارند استخبار می کنم که بهترین متخصص قلب کیست و بنابر اعتقادی که به ایشان دارم، رای ایشان را به عنوان رای خودم می پذیرم ؛ یک نوع انتخابات دو درجه ای طبیعی. متن کامل...

آیت الله قره باغی: احکام حکومتی ولی فقیه همواره انقلاب را از خطر

ارسال شده توسط در 90/2/8:: 12:10 صبح

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احکام حکومتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها انقلاب و کشور را از خطر نجات داده است، گفت: اگر احکام حکومتی امام راحل نبود، بنی‌صدر جبهه‌ها را فلج و انقلاب را با مشکل جدی مواجه می‌کرد. ادامه مطلب...

حجت الاسلام ماندگاری - معنای ولایت پذیری

ارسال شده توسط در 89/12/23:: 8:28 صبح

 

کلیپ بسیار بصیرت افزا و جالبی از حجت الاسلام ماندگاری در مورد معنای ولایت پذیری

حجم : 4،125 مگابایت / فرمت 3gp

دانلود کلیپ تصویری

دانلود فایل


امر رهبر واجب است

ارسال شده توسط در 89/11/3:: 11:53 عصر

امام‌جمعه اهل سنت سنندج: امر رهبر واجب است
ماموستا مجتهدی با بیان این که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با مقام معظم رهبری تجدید بیعتی دوباره می‌بندیم، گفت: بر دستان مقام معظم رهبری بوسه می‌زنیم. 
ماموستا مجتهدی، عصر امروز در مراسم تودیع و معرفه نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه اولی الامر گفت: امر رهبر واجب است و هر کس را مقام معظم رهبری به عنوان نماینده خود منصوب کند او نیز واجب العطاعه است.
وی افزود: اگر کسی از خدا و پیامبر او اطاعت کند اما از امام و رهبر اطاعت نکند، مسلمان نیست.
وی، نصب امام را جزو واجبات برشمرد و گفت: شیعه و سنی معتقد است، امام واجب الاطاعه است و اگر کسی علیه امام زمانش اقدام کنند، واجب است با او قتال کنند؛ چرا که این امر خدا و پیامبر است.
منبع:http://rajanews.com/detail.asp?id=77025


اعلام عید فطر وظیفه ولی حکومت اسلامی یا دیگر مراجع

ارسال شده توسط در 89/10/19:: 4:52 عصر

وظیفه مردم در قبال برخى مسائل دینى با ابهام روبروست! یکى از این مسائل، مسئله اعلام رؤیت هلال در ابتداء ماه مبارک رمضان و یا اعلام عید فطر است. مردم واقعاً نمیدانند در این مسئله به مراجع تقلید مراجعه کنند یا از رهبر سیاسى مذهبى و حاکم شرع اطاعت کنند.
براى پاسخ به این پرسش، باید معیارها و شرح وظایف و حوزه کارى مرجعیت تقلید و حکومت اسلامى را بشناسیم، آنگاه ببینیم مسئله حکم به ثبوت رؤیت هلال و اعلام عید با کدامیک از این ویژگى‏ها سازگارى دارد.  مطلب به تفصیل..

تیجانی:ولایت فقیه ادامه ولایت علی (ع) است

ارسال شده توسط در 89/9/10:: 11:39 عصر

اسلام‌پژوه برجسته تونسی گفت: ای کاش تمام مسلمانان درک می‌کردند که ولایت فقیه در امتداد ولایت علی (ع) قرار دارد. ادامه مطلب...

نظر صریح روحانی اهل سنت درباره ولایت فقیه

ارسال شده توسط در 89/9/7:: 11:49 عصر

شیخ احمد الزین، رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان گفت:
ما به جایگاه رهبری اعتقاد داریم و خود را مدیون ولایت فقیه می دانیم. ادامه مطلب...

حمایت از ولایت فقیه زمینهساز ظهور امام عصر(عج) است

ارسال شده توسط در 89/8/27:: 8:31 صبح

آیت‌الله نوری همدانی نقشه خداوند را غالب بر نقشه و نیرنگ‌های دشمنان خوانده وفرمودند باید با حمایت از ولایت فقیه و حفاظت از آن و ایجاد خوداتکایی در مردم زمینه ظهور ولی عصر(عج) را فراهم سازیم.
آیت‌الله نوری همدانی در بیاناتی ابراز داشتند: جریان انقلاب اسلامی واسطه بین عاشورا و ظهور امام زمان(عج) است و با هشیاری و آگاهی زمینه ظهور ایجاد می‌شود.


<      1   2      

بازدید امروز: 60 ، بازدید دیروز: 109 ، کل بازدیدها: 390556
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ